sâmbătă, 14 septembrie 2013

Tendintele modei. Toamna-iarna 2013-14.

Una dintre culorile dominante ale acestei toamne și a iernii este alb-ca-zăpada, winter white. Albul impresionează, reține privirea, este eye-catcher, asta una la mână, pe de altă parte e una dintre culorile care se pretează la orice combinație cu orice altă nuanță, merge în orice ocazie și se potrivește mai multor categorii de vârstă.

Linia generală a sezonului este I, adică linia dreaptă, fără evazeuri exagerate, fără umeri prea tare subliniați, totul în așa fel încât, rochia, mantoul, compleul, ținuta să pară drepte, cu aceeași lățime a umerilor ca și a șoldurilor sau părții inferioare a fustei. Uneori se mai permite câte o talie subliniată de un cordon lat, nu foarte strâns, pentru a evidenția același I general.


Tendința de toamnă-iarnă 2013-2014 este redingota, sau blazerul lung peste genunchi sau la linia genunchiului, din materiale cu dungile fine verticale, combinațiile de bluză-fustă care sugerează pătrate sau dreptunghiuri, fie prin croi, fie prin bentițe de material aplicate. Croiala mânecilor e adesea de tip raglan. Lungimea fustei e în general deasupra genunchiului, chiar la jumătatea pulpei, talia este adesea medie sau joasă, la unele out-fit-uri ușor inspirată din moda charleston a anilor '20.


Pantalonul este drept, de tip burlan, ori mulat pe picior, cu lungime normală sau dezvelind în totalitate glezna. Dacă ținuta este complet albă, pata de culoare apare la pantofii cu toc mediu, cu aspect ușor masculin, rotunjiți sau ascuțiți, cu elemente decorative preluate din stilul sport.





Se poartă imprimeurile mici, carourile drepte, materialele uni combinate în două culori contrastante. La modă iarna vor fi șepcile, pălăriile, beretele, cizmele foarte lungi, acoperind genunchiul, în modele clasice, buzunarele drepte, nuanțele sofisticate închise gen gri petrol, turcoaz închis, vișină putredă, bleumarin închis.




Seara, rigiditatea stofelor de peste zi se topește în materiale fluide, în tăieturi îndrăznețe, în voaluri transparente. Proporția pielii acoperite se micșorează în favoarea aceleia dezgolite sau vizibile, unele rochii amintind prin croială de costumele de baie de la începutul secolului trecut. Părul cuminte pieptănat peste zi, este mai înfoiat, lăsat liber, fără coafuri rigide și bucle cu iz artificial.







Unghiile sunt de aceeași nuanță sau de nuanțe ușor diferite, cu sclipici, cu mărgele, cu detalii "picturale" care necesită timp, migală și foarte multă îndemânare. Dacă unghiile nu sunt false, atunci lungimea lor este naturală, fără exagerări. Nuanțele pot fi de oricare, albastre sau roșii, alburii sau oranj, ori chiar combinații de 3 culori la o aceeași unghie. În evidență iese imaginația și măiestria manichiuristei. Așadar, tendințele modei în manichiură își păstrează direcția de până acum.



Fotografiile au fost preluate de pe următoarele surse: moda 1, moda 2, manichiura.









joi, 12 septembrie 2013

Iffet, ep. 37

 Serialul se difuzează sâmbăta la ora 21.00

Iffet este devastată de vestea primită, cum că fiica ei este moartă și i s-ar fi găsit mormântul. Însă din episodul trecut rezultă că Halil ar fi îngropat un bebeluș la locul accidentului, ca să poată s-o crească în continuare pe Cicek (cum a rebotezat-o pe Elif) crezând că substituirea nu se va descoperi niciodată.
Tatăl lui se apropie din ce în ce mai mult de Iffet și Cemil, pentru că bătrânul și fetița vin adesea la masă la terasa unde îi servește Saime. Astfel, ei află de teribila veste primită de Iffet.

episodul următor: Iffet ep. 38

Halil este sfătuit de prietenul său să plece din cartier pentru a nu fi descoperit de poliție. Atunci el se hotărăște să plece, dar nu-i spune tatălui său motivul acestei subite hotărâri. Cei doi, tată și fiu, au discuții în contradictoriu pe acest subiect o bucată de vreme iar la un moment dat, bătrânul cedează și iese afară. Cicek, dorind să-și strângă lucrurile, merge într-o debara să deschidă o cutie unde crede că va găsi un ursuleț de pluș, dar tatăl ei o împiedică, pt că acolo era un ziar cu un articol despre accident. Ulterior, pentru a șterge orice urmă a adevărului despre Cicek, Halil va arde toate aceste dovezi ale identității reale a fetiței.Dintr-o discuție cu Iffet își dă seama că deocamdată poliția nu știe nimic despre copilul găsit îngropat la locul accidentului, și renunță la planurile de a se muta din cartier.

Cemil, răvășit și el de veste, mai merge pe la Betul să-și vadă fiul. Odată îi vizitează seara, când Mehmet adormise, și Cemil văzând că doarme îndrăznește să-i vorbească, încet, mai mult ca pentru sine, spunându-i că-l iubește și că îi este teamă să nu-l piardă. Dar băiatul deschide ochii, însă nu se trădează că aude vorbele lui Cemil.

Dilek îl respinge în continuare pe Arif care îi demonstrează ori de câte ori are ocazia că o iubește și o vrea înapoi în viața lui. Nimet este din nou dojenită de medicul-profesor și el nu o mai lasă la cursul lui. Ea pleacă în salon cu o altă colegă și, în încercarea de a o apăra de furia unui vizitator căruia tocmai îi murise o rudă în spital, este rănită de către acesta, cu un bisturiu, la încheietura mâinii, iar medicul-profesor îi acordă primul ajutor și îi coase rana.

Halil are nevoie de o doică pentru Cicek și o roagă pe Iffet să-i găsească pe cineva. Ea se gândește la Serpil, dar din cauza soacrei, Feyyaz se supără foarte tare pe ea și nu-i permite să se angajeze. Atunci Iffet, pentru a repara lucrurile, se oferă să stea cu Cicek până s-ar găsi o altă doică.
Fetița petrece câteva zile la Iffet și Cemil. Însă după ce adoarme are coșmaruri, despre care Halil spune că au apărut după moartea soției sale. Mai apoi o întreabă pe Cicek dacă și-ar dori ca Iffet să fie mama ei.

Cum Cemil dorește să-i plătească școlarizarea lui Mehmet, și se hotărăște să facă și ture de noapte pt a-și permite acest lux, la un moment dat capătă o clientă fidelă în persoana unei dansatoare de cabaret care se îndrăgostește de el. La ieșirea de la serviciu, ea se schimbă de rochiile de scenă, și se îmbracă normal numai ca să-i arate lui Cemil că imaginea de femeie fatală este o aparență și o obligație profesională. Cemil observă că femeia îi face ochi dulci și nu-i răspunde avansurilor, ba chiar într-o seară îl trimite pe Feyyaz în locul lui s-o ia de la cabaret. Femeia, care în fața lui Cemil se prefăcea că s-a lovit la gleznă și șchioapătă, se enervează când îl vede pe Feyyaz, merge drept și îi vorbește răstit.

Episodul se încheie pe fondul unei discuții aprinse dintre Cemil și Iffet, pe tema unui al treilea copil pe care Iffet nu este de acord să-l aibă. Apoi reproșurile se îndreaptă către vina pe care o poartă amândoi pentru accidentul în care și-au pierdut fiica, Cemil spunând că în privirea ei se simte mereu un deget acuzator îndreptat către el. Iffet atunci îi spune că ea nu mai poate fi mamă, dar dacă el dorește, își poate reface viața cu altcineva.



Pentru alte episoade din serialul Iffet, accesați pagina Stele tv.

sursa foto: capturi video de pe youtube